Program
1. Pomoc dziecku z autyzmem w jego utrudnieniach percepcyjnych. (90 min.)
Elżbieta Wilk
Treść wykładu:
- Geneza nietypowych zachowań w autyzmie.
- Wpływ kondycji układu pokarmowego na zaburzenia zmysłów dziecka.
- Problemy percepcyjne w autyzmie i wynikające z tego trudności w kontaktach z otoczeniem.
- Indywidualna pomoc dziecku przy jego specyficznych potrzebach i wrażliwościach percepcyjnych
2. Komunikacja osób z wyzwaniami w rozwoju społecznym. (90 min.)
Dominika Solecka-Nowak
Treść wykładu:
- Czym są i jakich sfer dotyczą wyzwania w rozwoju społecznym?
- Kilka słów o komunikacji i jej elementach
- Jak zachęcać do komunikowania się.
- Sposoby radzenia sobie z tzw.”zachowaniami trudnymi”
3. Jak wspierać i inspirować do rozwoju osoby z autyzmem w szkole? (90 min.)
Adrian Borowik
Treść wykładu:
- Kształtowanie interakcji w rozwoju społecznym osoby z autyzmem.
- Elastyczność, jako wyzwanie społeczne w kontekście zajęć szkolnych.
- Waga otoczenia, w którym funkcjonuje osoba z autyzmem – klasa, uczniowe, nauczyciel, pokój skupienia.
- Strategie pomocne w procesie edukacyjnym.
Prelegenci
Elżbieta Wilk
– doradca żywieniowy, psychodietetyk, skriner HANDLE® (Holistyczne Podejście do Neurorozwoju i Efektywnego Uczenia się). Ukończyła studia podyplomowe w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej na kierunku „Od badań mózgu do praktyki psychologicznej”. Uczestniczyła w kursach prowadzonych przez Autism Treatment Center of America®, Członek Zarządu Fundacji Być Bliżej Siebie wspierającej osoby z autyzmem oraz ich rodziny, prowadzi porady dietetyczno- terapeutyczne dla dzieci ze spektrum autyzmu.
Dominika Solecka-Nowak
– absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej, pedagog specjalny, logopeda, terapeuta integracji sensorycznej (°II), nauczyciel i terapeuta osób z autyzmem zarówno w środowisku szkolnym (specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy) jak i domowym, uczestniczka szkoleń o tematyce autyzmu w Polsce i za granicą („The Son-Rise Program® Start-Up” oraz „The Son-Rise Program® Maximum Impact” w USA), Członek Zarządu Fundacji Być Bliżej Siebie wspierającej osoby z autyzmem oraz ich rodziny.
Adrian Borowik
– pedagog, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. Trener, zwolennik podejścia pełnego miłości, radości i dobrej zabawy w terapii autyzmu. Współfundator oraz Członek Zarządu Fundacji Być Bliżej Siebie. Założyciel Przylądka Dobrej Nadziei, poprzez który działa prowadząc warsztaty dotyczące konkretnych aspektów terapii autyzmu. Ukończył kurs The Son-Rise Program® Start Up oraz Maximum Impact, kurs wprowadzający oraz kurs podstawowy HANDLE® oraz szereg innych szkoleń z zakresu terapii autyzmu i podobnych wyzwań rozwojowych.
.